Knyga Don't make me think

2011 Birželio 26 d  •  Remigijus Jarmalavičius  •  Knygos

Visai neseniai baigiau skaityti knygą apie “usability”. Tiesa, pastarojo
žodžio ieškojau lietuviško vertimo, bet net ir
usability.lt svetainėje jo neradau (tiksliau
radau daug, nežinau kurį pasirinkti). Tad visas šis lietuviškas
straipsnis bus apie anglišką žodį (atsiprašau dėl to iš anksto).

Tad labai trumpai papasakosiu apie šią knygą. Jos pavadinimas “Don’t
make me think
” ir ją parašė “usability” testuotojas Steve Krug. O
čia Steve Krug asmeninė svetainė, jeigu kam
įdomu.

Knygos "Don't make me think" viršelis

Kodėl “usability” kam nors turi rūpėti?

Pirma priežastis - internetas auga neapskaičiuojamu greičiu. Jeigu
šiandien Jūs sugalvojote genialią idėją, kuri atneš Jums milijonus, tai
vakar ji jau buvo įgyvendinta. Todėl greičiausiai kursite projekto
kopiją su keliais išlinkimais. Tad tikrai norėsite pritraukti ne tik
lankytojus, bet ir klientus ir žinoma, juos vilioti į savo svetainę.

Tam, kad pritraukti lankytoją į svetainę reikės SEO žinių. Tačiau
tam, kad žmogus pasiliktų svetainėje, šių žinių nepakaks.

Juk niekas nenori, kad vartotojai išeitų iš svetainės, kai joje yra
tikimybė parduoti reklamą ar kažkokias prekes/paslaugas internetu? Šiuo
metu tai labai populiaru.

Kita priežastis: jeigu vartotojai ateis ir dėl painiavos svetainėje jie
pradės galvoti apie savižudybę, kalti būsite Jūs.

Ką galite rasti šioje knygoje?

Pirmiausiai autorius pradėjo su istorija kaip ši knyga apskritai
atsirado, kas paskatino ją rašyti ir kaip jis bijojo, kad knyga gali
pakeisti autoriaus teikiamas paslaugas (apie tai tik vienas sakinys, bet
verta paminėti).

Na, ir po to seka skyrius apie tai, apie ką bus ši knyga. Autorius
ypatingai pabrėžia, kad ši knyga ne apie žmogaus dėmesio sutelkimo ties
kažkokiais dalykais svetainėje (focus group control), bet apie dalykus,
kurie nesupainiotų žmonių. Kaip žmogų nuvesti į tam tikrą puslapį,
skyrių ar dalį svetainėje vos su keliais paspaudimais.

Pavyzdžių knygoje labai daug. Pačių įžymiausių svetainių internete
(pavyzdžiui amazon.com). Aišku, autorius ne tik
nurodo svetainių blogybes, ne tik parodo ką reikia pakeisti, bet ir
paskelbia savo pakeitimo variantus. Ir tikrai, pažiūrėjus į “prieš ir
po” variantus kartais galima net išsižioti. Visas turinys svetainėje
dažniausiai paliekamas (kartais pašalinamas reklamos perteklius) ir
vualia! Nauja velniškai patogi sistema!

Na, o žemiau tikrai prajuokinęs pavyzdys iš knygos.

Knygos "Don't make me think" viršelis

Knyga tikrai vertinga. Daug pavyzdžių, paaiškinimų, tikrų situacijų iš
gyvenimo. Pavyzdžiai ko geriau atsisakyti, ko neturėti arba ką reikia
sumažinti svetainėse. Skaityti nebus nuobodu, teksto iš tikro nėra labai
daug. Paveikslėlių su maketais yra žymiai daugiau. Įdomiai ir su humoru
aprašyta knyga neleido nuobodžiauti ją skaitant.

Kam ši knyga?

Ši knyga labiausiai turbūt skirta būtent svetainių savininkams, vadovams
arba marketingo skyriui. Žinoma, labai daug naudingo ją perskaitę
sužinotų tiek dizaineriai tiek programuotojai. Kartais tiek vieni, tiek
kiti truputį nuklysta nuo “patogumo” pridėdami įvairių dalykų į
svetainę. Aišku, net nepagalvodami, kaip į tai reaguos paprastas žmogus.

Tad ši knyga pamoka visiems turintiems ar besiruošiantiems turėti
svetainę
.

Kokia Jūsų nuomonė apie knygą? Gal skaitėte geresnių šia tema?